Harika Eğitim Projeleri - Sınıf Bahçe Oyunları 2
   
Efkan Doğan
  ANA SAYFA
  AB Gençlik Programları
  AB İçin Proje Sunusu
  Abla, Ağabey, Kardeş El Ele
  Açık Hava Resim Sergisi
  Akran Arabuluculuğu
  Askıda Kitap Projesi
  Ayın Konukları
  Başarı Hikayeleri
  Bilgi Merdiveni
  BİLSEM
  Bilgi Paylaşımı Forumu
  Bir Sürprizim Var
  Bir Varmış Bir Yokmuş
  Branş Derslikleri
  Camlı Sınıf Kapıları
  COMENIUS 1
  Danışmanız Biz *2007 Şampiyonu
  Derslik Donatma Projesi
  Disiplin Takip Formu
  Dürüstlük Dolabı ve Beslenme Dostu Okul Projesi
  Eğitimde Alternatif Uygulamalar
  Eğitim Reformu Girişimi
  Eğitimde Ödüllendirme
  E.P. Ödüllendirme Yönergesi
  Eğitimde Kalite Ödülü
  Eğitim Yarışmaları
  E-Sergi Uygulaması
  Gönüllü Kütüphaneci
  Gördüklerim, Duyduklarım
  Günün Sorusu
  Günün Sözü Uygulaması
  Hadi Gali Gel de Beraber
  Her İnsan Değerlidir
  İyilik Kutusu
  Kantinde ‘kantinci’ yok
  Kantinde meyve
  Kelime Hazinesi Kutusu
  Kötü Söz Söylemeyelim
  Mavi Kart
  Medeniyetler Beşiği
  MEGEP
  Müzede Eğitim
  Ney ve Su Sesi Eşliğinde Ders
  Nöbetçi Öğrenci Talimatnamesi
  Okul Televizyonu Projesi
  Oyun Parkı
  => Sınıf-Bahçe Oyunları
  => Sınıf Bahçe Oyunları 2
  => Oyun Oynama Hakkı
  => S%26%23305;n%26%23305;f_Bahзe-Oyunlar%26%23305
  Öğrenci Duvar Resimleri
  Öğretmen Gelişim Kitaplığı
  Öğretmene Karne
  Öğretmenlere Tavsiyeler
  Öğretmenin İnternet Sitesi
  Öğretmen Kürsüsü Projesi
  Öğretmen Proje Yarışması
  Öğretmenler İlköğretim Okulu
  Örnek Sınıflar, Örnek Öğretmenler
  Proje Bayramı
  Proje Klasörü Projesi
  Proje Paylaşımı Projesi
  Projeler Koordinasyon Merkezi
  Sabah İçtiması
  Sanat,Tarih Fen Koridorları
  Sınıflararası Kültürel İkram
  Sizden Gelenler
  Sınıfına Sahip Çık
  Sürekli Sergi Salonu
  Şiirli Karneler
  TABİP
  Teşekkür Ziyareti
  Toplantı ve Faaliyet Çizelgesi
  Törenlerin Kutlama Şekli
  Ulusal Ajans
  Veli Kitabı
  Web Tabanlı Projeler
  Yükselen Gençlik
  Zil Sesi Yok
  Veliyiz Okuldayız
  Ziyaretçi Defteri
  GÖNÜLLÜ DERS LİDERLİĞİ PROJESİ
  Kalitesiz Öğretmenin Özellikleri




yurt, eğitim malzemeleri, kreş, gençlik merkezi
yurt, eğitim malzemeleri, kreş, gençlik merkezi
yurt, eğitim malzemeleri, kreş, gençlik merkezi





edu oyuncak satışı







yurt, eğitim malzemeleri, kreş, gençlik merkezi


Sınıf-Bahçe Oyunları 2

OYUNUN ADI                :ÇEMBERİ DOLDUR
OYUN ALANI                :BAHÇE
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1.2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         5 öğrenci seçilir. Bu öğrenciler sırtları dönük iken arkalarına 4 tane çember çizilir. Düdük sesi ile bu öğrencilerin arkalarına dönüp kendilerine bir çember kapmaları istenir. Çember kapamayan elenir. Onun yerine başka bir öğrenci seçilir. Böylece uzun süne elenmeyen kazanır. Bazen içinde çarpı olan çemberlere girilmeyecek denilerek yanıltmacalar yapılabilir.
 
OYUNUN ADI                :ELİN NEREDE?
OYUN ALANI                :BAHÇE-SINIF
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1.2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bir ebe seçilir. Düdük sesi ile diğer öğrenciler kaçışırlar. Ebe birisini yakalamaya çalışır. Ebe birisini neresine vurarak sobelemiş ise yeni ebe bir elini orasını tutarak diğer öğrencileri yakamaya çalışır. Örneğin ebe bir arkadaşının başına değmiş ise yeni ebe bir elini başına tutarak diğer arkadaşlarını, bacağına vurmuş ise bacağını tutarak diğerlerini yakalamaya çalışır.
 
OYUNUN ADI                :TİLKİ
OYUN ALANI                :BAHÇE
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1.2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bir çember çizilir. İçine bir ebe konulur. Ebe tilki olur. Ebenin tam karşısına bir çizgi çizilir. Çizgi üzerine 6 öğrenci yerleştirilir. Tilki sahasından hiç çıkmaz. Diğer öğrenciler tilkinin yanına gelir. Saati sorarlar. Tilki birden 10 a kadar sayılan söyler. Bazen de “gece yarısı” der. Gece yarısı der demez diğer öğrenciler kaçışır tilkide yuvasından çıkıp kaçan öğrencilerden birisi yakalamaya çalışır. Yakalanan ebe olur.
 
OYUNUN ADI                :SOPA
OYUN ALANI                :BAHÇE
OYUNUN YAŞ GRUBU   :2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bir ebe seçilir. Ebenin elinde kendi boyunda bir sopa vardır. Sopa yere düşmeyecek şekilde yerleştirilir. Ebe sopayı bırakırken çevresindeki çemberde olan arkadaşlarından birisinin adını söyler. Adı söylenen öğrenci sopa yere düşmeden sopayı tutmaya çalışır. Sopayı tutabilirse yeni ebe o olur. Tutamazsa elenir.
 
OYUNUN ADI                :YOLA DEVAM
OYUN ALANI                :BAHÇE
OYUNUN YAŞ GRUBU   :2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bahçeye birbirine 50 cm aralıkla devam eden paralel iki çizgi çizilir. Bu çizgiler bazen yol gibi birleşir. Papatyaları olur. Başka yollara karışır. Öğrencilerden 10 tanesi sırası ile bu yola koyulur ve hızlıca paralel iki yolun arasında yola devam eder ama birbirleri ile hiç çarpışmazlar. Yolun sonundan çıkarlar.
 
OYUNUN ADI                :TRAFİK
OYUN ALANI                :BAHÇE
OYUNUN YAŞ GRUBU   :2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bahçeye bir trafik pisti yapılır. Şekildeki gibi. En az 10 tane öğrenci trafiğe çıkartılır. Birbirlerine çarpmadan polise uyarak seyahat ederler. Merkezde trafik polisi olur ve onların geçişlerini yönlendirir. Polise uymayan, birbiri ile çarpışanlar elenir.
 
OYUNUN ADI                :KİME VURDUM?
OYUN ALANI                :BAHÇE
OYUNUN YAŞ GRUBU   :2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Öğrenciler birbirlerine sırtı dönük olarak aralarında 50 cm mesafe olacak şekilde paralel sıralanırlar. Bu sıralanma çember şeklindedir. Bir ebe seçilir. Ebe hızlıca çemberin içinde koşarken “Yaz geldi çiçekler açtı” şarkısını söyler. Şarkının bir yerinde bir öğrencinin sırtına vurur. Sırtına vurduğu öğrenci hem şarkıda kalınan yerden devam eder hem de ebeyi yakalamaya çalışır. Ebe koşar o yakalar. Ebe sonunda onun çıktığı yere girer.
 
OYUNUN ADI                :ÇÜRÜK YUMURTA.
OYUN ALANI                :SINIF
OYUNUN YAŞ GRUBU   :2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bir öğrenci ebe olur. Sınıf meydanında diz çökerek çömelir. Bir arkadaşı onu omuzlarından arkaya doğru hafifçe itekler. Eğer öğrenci bu iteklemede geriye düşerse çürük yumurta sallanıp düşmezse sağlam yumurta kabul edilir.
 
OYUNUN ADI                :EVİNİ BUL.
OYUN ALANI                :BAHÇE
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1. 2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bir çizgi üzerine öğrenciler yerleştirilir. Çizginin tahminen 5-8 metre uzağına çapı 1 metre olan üç tane çember çizilir. Çizgide bulunan öğrencilerden üç tanesinin gözleri kapatılır. Öğrencilere       -Hadi evini bul, denir. Gözleri kapalı olan öğrencilerden üç tanesinden evini bulan alkışlanır.
 
OYUNUN ADI                :KEMİĞİ BUL.
OYUN ALANI                :SINIF
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1. 2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Öğrenciler bir çizgi üzerinde dizilir. Karşılarına bir sandalye konulur. Sandalyenin altına bir eşya konur. Öğrencilerden birisi köpek rolü verilir ve sandalyeye oturtturulur. Altındaki eşya onun kemiği olur. Çizgi üzerinde öğrenciler “köpek uyu” derler. Köpek gözlerini kapatarak uyur. Bu arada bir öğrenci köpeğin kemiğini alır. Öğrenciler “köpek uyan” der. Köpek gözlerini açar. Kemine bakar, alınmış. Kemiği kimin aldığını bulmak için çizgi üzerinde öğrencilerden üç tanesinin almış olabileceğini tahmin eder. Bilirse alkışlanır.
 
OYUNUN ADI                :KARDEŞİM KİM?
OYUN ALANI                :SINIF
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1. 2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Bir ebe seçilir. Ebe dışarı çıkar. İçeriden ebeye bir kardeş seçilir. Ebe içeri girer. Arkadaşlarına kardeşinin kim olduğunu sorular sorarak bulmaya çalışır. Kardeşimin elbisesi hangi renk, kız mı erkek mi gibi sorular sorarak kardeşini bulmaya çalışır.
 
OYUNUN ADI                ATLAK MISIR
OYUN ALANI                :SINIF
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1. 2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Öğrenciler çizgi üzerinde sıralanır, çömelir. Öğretmen mısır patlatacaklarını söyler. Öğretmen “pat” dedikçe öğrenciler oturdukları
 
yerden yukarı zıplarlar. Hepsinin zıplamaması için isteyenler zıplasın denilir. Pat pat dedikçe öğrencilerin zıpladıkları görülür.
 
OYUNUN ADI                :ATLAMA
OYUN ALANI                :SINIF
OYUNUN YAŞ GRUBU   :1. 2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         İnce bir çıta ya da ip iki ucundan tutulur. Öğrenciler müzik eşliğinde çıtanın altından, öne eğilmeden ve yan yana hareket etmeden geçmeye çalışırlar. Çıtaya dokunmadan geçen kişi sıranın arkasına geçer. Oyun tek kişi kalana kadar devam eder.
 
OYUNUN ADI                :SESLİ HARF
OYUN ALANI                :SINIF
OYUNUN YAŞ GRUBU   : 2.3.4.5. SINIFLAR
AÇIKLAMA
         Öğrencilere içinde o ve u geçen kelimeler bulmaları istenir. Bulan her öğrenciye 5 puan verilir. Daha sonra 3 tane sesli harf söylenir. Daha da zorlaştırılır. Zorlaştıkça puan artar. Örneğin içinde ü u a geçen kelime için 1 dakika düşünme süresi verilir.
 
OYUNUN ADI                :ÇOCUĞUMU KİM BULACAK?
AÇIKLAMA
         Öğretmen sınıfta bir çocuğu olduğunu söyler. Kafasındaki öğrenciye tanıtmaya başlar. Öğretmen tanıttıkça öğrenciler tahminlerini söylerler.
 
OYUNUN ADI                :ZAVALLI PİSİ
AÇIKLAMA
         Ebe miyavlayarak arkadaşlarının arasında dolanır. Yanına geldiği arkadaşı ona “Zavallı pisi” der. Kedinin yanına geldiği arkadaşı gülerse şarkı söyler.
 
OYUNUN ADI                :KAÇ KURTUL
AÇIKLAMA
         Ebe kollarını açar. Düdük sesi ile kollarını aşağıya indirir ve kaldırır. Bu arada ebenin gerisinde bekleyenler kola takılmadan karşıya geçmeye çalışırlar. Aynı görevli iki ebe de olabilir.
 
OYUNUN ADI                :GÖLGEME BASMA
AÇIKLAMA
         Ebe seçilir. Ebe açık havada koşan öğrencilerin gölgelerine basmaya çalışır. Gölgesine bastığı elenir.
DEREDEN ATLAMA
AÇIKLAMA
         Birbirine paralel olmayan yan yana iki çizgi çizilir. Çizginin birinin açık ucu 50-60 cm diğer ucu 75-80 cm dir. Çocuklar bu çizgiyi dere sanarak üzerlerinden atlarlar. İsteyen istediği yerden atlar. Dereye düşen yanar.
 
TRAFİK
AÇIKLAMA
         Bahçede öğrenciler sessizce araba sürerler. Bir kişi ambülans diğeri cankurtaran bir diğeri itfaiye olur. Bu arabalara yol vermek üzere oyun başlar. Düzenli araba süren ehliyetini alır.
 
KIRKAYAK
AÇIKLAMA
         8-10 Öğrenci birbirlerinin omuzlarından tutarak arka arkaya sıraya girerler. Baştaki kırkayağın başı sondaki kırkayağın sonu olur. Sondaki sağa sola kaçmak suretiyle baştaki öğrenci sondakinin yakalamaya çalışır. Kırkayak bölünürse ölür.
 
YAKALAMACA
AÇIKLAMA
         Oyuncular 5-6 şar kişilik guruplar oluşturur. Grubun başındaki öğrenci başka grubun sonundakini yakalamaya çalışır. Yakalarsa kendi gurubuna dahil eder. Grubu biten veya kopan grup elenir.
 
AYI GELİYOR
AÇIKLAMA
         Bir öğrenci ayı olur. Diğeri arı olur. Arılar belli bir çizgiden vızıldayarak ayının yanında bulunan bal peteğine gelmeye çalışırlar. Uyuyan ayı vızıltıdan uyanır ve arıları yakalamaya çalışır. Yakalanan arı elenir.
SAHİLE-HAVUZA
AÇIKLAMA
         Bahçeye veya sınıfa büyük bir çember çizilir. Çemberin dışı sahil, içi deniz olur. Öğretmen deniz dediğinde herkes denize atlar, sahil dediğinde sahile atlarlar. Şöyle de olabilir. Köpek geliyor denip bir öğrenci köpek gibi havlayınca öğrenciler denize atlar. Köpek balığı denince denizden çıkarlar. Yanılan elenir.      
 

OYUNCAK KORUYUCUSU
AÇIKLAMA
Öğrenciler yüzleri merkeze dönük olarak bir halka oluştururlar. Dairenin merkezine bir oyuncak veya bir eşya konur. Bir çocuk bunun muhafızıdır. Bu öğrenci, elindeki topu halkada bir arkadaşına atar. Halkadakiler topla oyuncağı devirmek isterler. Bunu kim devirirse o muhafız ile yerini değiştirir, böylece oyun devam eder.
 
YUVARLANAN TOPTAN KAÇ
AÇIKLAMA
Oyuncular bir halka yaparlar. Ayrılan bir tanesi merkezde durur. Halkadaki çocuklar bir voleybol topunu ortadaki çocuğa doğru yuvarlayarak onu vurmaya çalışırlar. Vuran oyuncu ile vurulan oyuncu yer değiştirerek oyuna devam edilir.
 
E S İ R   A L M A   V E   V E R M E
AÇIKLAMA
Oyuncular karşılıklı iki sıra olur. Aralarında 7-8 metre mesafe vardır. Her sıra sağdan numara sayar. A sıranın bir numarası karşıya gider. O sıranın önünden geçerken bir kişinin herhangi bir yerine dokunur ve yakalanmadan kendi sırasına doğru kaçar. Kendisine dokunulan oyuncu bunu öbür sıranın hizasına kadar kovalamaya başlar. Eğer oyuncuyu yakalarsa, yakalanan oyuncu B sırasına esir olarak gider, o sıranın en sonuna eklenir. Dokunulmadan kaçarsa B sırasındaki kovalayan oyuncu esir olur ve A sırasının en sonuna eklenir. Belli bir süre sonra hangi sıra daha fazla ise o taraf oyunu kazanır.
 
SENİ TUTABİLİR MİYİM ?
AÇIKLAMA
Bir öğrenci lider olur ve çizginin üzerinde durur. Diğerleri sarı, kırmızı, siyah, beyaz renklerini alırlar. Renk ismi alanlar liderden 4-5 metre mesafede dağınık olarak dururlar. Çocuklar seslenir ; "Ali seni tutabilir miyiz ?" Lider ;"Eğer beyazsanız ?" der. Beyazlar Ali'yi ( Yani lideri ) tutmak için koşarlar. Hangisi önce Ali'ye dokunursa o lider olur ve oyuna böylece devam edilir.
 
ÜÇ AYI
AÇIKLAMA
Oyunculardan biri çocuk ayı, diğeri anne ayı, öteki baba ayı olur. Bahçenin bir köşesine gider, sırtlarını arkadaşlarına dönerler. Diğerleri bahçenin başka bir ucundan başlayarak ayılara yaklaşırlar. İçlerinden bir sorar ;
-      Evde kim var ?
-      Çocuk ayı.
Başka biri sorar ;
-      Evde kim var ?
-      Anne ayı.
Ve başka biri sorar ;
-      Başka kimse yok mu ?
-      Baba ayı var.
Bunun üzerine üç ayı arkadaşlarını kovalamaya, diğerleri de kaçmaya başlar. Yakalanan öğrenci olduğu yere oturur. Son üç kişi kalana kadar oyuna devam edilir. Sonraki oyunun ayıları bunlar olurlar.
 
SIKI SIKI SARILALIM
AÇIKLAMA
Bütün öğrenciler dağınık olarak bahçede dolaşmaya başlarlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu izlerler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda kollarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir. ( 1,2,3,4 veya 5 ) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılır. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlayamayan veya tek kalan öğrencileri eler ve oyuna devam edilir. (1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına hazır olda beklerler.)
 
E Ş Y A   V E    Y E R
AÇIKLAMA
Bütün çocuklar sıralarında otururlar. Öğretmen bunlardan 6-8 tanesini çağırarak yazı tahtasının önünde yüzleri arkadaşlarına dönük olarak tutar ve hepsine bir isim verir. ( Örneğin ; Renkler, Kuş isimleri, Şehir ismi veya oyuncak isimleri gibi ) Bundan sonra oturanlar sıralarının üzerine başlarını koyarak gözlerini kaparlar. Öğretmen tahtadakilerin yerlerini değiştirir. Bundan sonra herkes bakar, bir kaç gönüllü istenir. Bu gönüllüler arkadaşlarının yer ve isimlerine göre onları tekrar dizerler.
 
K İ M    S A K L A D I ?
AÇIKLAMA
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci kara tahtanın önüne getirilir. Diğerlerine arkası dönüktür ve gözlerini kapatır. Diğer bir çocuğu sınıfta bir yere saklar veya dışarı çıkarırlar. Öbür çocuklar da yerlerini değiştirerek karışık otururlar. Bundan sonra tahtada bekleyen öğrenciye "Kim saklandı ?" derler. Gözlerini yuman çocuk arkasını dönerek kimin dışarıya çıktığını veya saklandığını bulmaya çalışır. Bulamazsa ebe değiştirilir ve böylece oyun devam eder.
 
B E K Ç İ    K Ö P E Ğ İ
AÇIKLAMA
Bir yere bir cisim ( Nesne ) konur. Yanında gözleri kapalı bir bekçi köpeği durur. Diğer öğrencilerden birisi sessizce nesneyi oradan almaya çalışır. Eğer köpeğin haberi olmadan onu alabilirse, bir dahaki oyun için "Bekçi Köpeği" olur. Eşya alırken köpek farkına varırsa "hav hav" diyerek arkadaşını yakalar. O zaman yeni bir bekçi köpeği seçilir.
 
F A S U L Y E   T O R B A S I N I   B U L M A
AÇIKLAMA
Çocuklar elleri arkada olmak üzere omuz omuza bir daire yapar. Bir çocuk ortadadır. Birisine bir fasulye torbası verilir. Dairedeki öğrenciler bunu elden ele verirler. Ortadaki öğrenci fasulye torbasının nerede ( kimde ) olduğunu bulmaya çalışır. Eğer tahmini çok uzun sürerse başka bir oyuncu ile değiştirilir.
 
DOKUNMA
AÇIKLAMA
Bu oyun kolaydan zora doğru üç aşamada oynanmalıdır. Çocuklar, her üç aşamada da, tere yada iskemlelere, yarım ay biçiminde oturtulurlar.
a)- Öğretmenin göstermesiyle
Öğretmen, elini kendi başına koyar, çocuklara "başına dokun" der, çocuklar, öğretmene öykünürler, ellerini kendi başlarına dokundururlar. Aynı oyun "eline dokun", "dizine dokun", "kulağına dokun"…vb. sözlerle sürdürülür.
b)- Öğretmen göstermeden
Dokunma oyunu bu kez, öğretmenin söylediği yerlere kendisi dokunmadan oynanır. Öğretmen buyruk verir, çocuklar yaparlar.
c)- Şaşırtma yapılarak
Çocuklar, öğretmenin "dokun" dediği yerleri iyice öğrendikten sonra, aynı oyun, bu kez de şaşırtmacalı olarak oynanır. Öğretmen, kimi kez söylediği yere dokunur ; kimi kez de başka yere dokunur. Örneğin; kendisi," kendi koluna dokunurken, çocuklara "başına dokun" der. Çocuklar ( öğretmenin kendi koluna dokunarak yaptığı şaşırtmacaya kanmadan ) kendi başlarına dokunabilmelidirler.
     Doğal ki, bütün çocuklar doğru yere şaşırmadan dokunmayı yapabilirler. Kimi doğru, kimi yanlış yapabilir. Bu durumda ise gülüşmeler olur, neşeli bir ortam oluşur. Oyuna başka başka zamanlarda, çocuklar şaşırmadan yapıncaya kadar yinelenebilir.
 
RENGİ NE?
AÇIKLAMA
Bu oyun çocuklara renkler öğretildikten sonra oynanır. Renkleri pekiştirme, dikkati arttırma oyunudur.
Öğretmen, küme halindeki çocuklara, üstlerindeki giysilerin, duvarların, kitap kaplarının, blokları, araç-gereç ve oyuncakların vb. renklerini sorar, çocuklar söylerler. Bunlar içinden, özellikle 4-5 nesnenin rengine dikkat çeker.
Daha sonra çocuklar bir ebe seçerler. Ebe yumulur, Öğretmen ebeye, "Ali'nin kazağının rengi nedir ?" diye sorar. Ebe bilirse ebelikten kurtulur, alkışlanır. Bilinen çocuk ebe olur. Ebelik bilinceye kadar devam sürer.
"Rengi nedir ?" sorusunu, öğretmen yerine herhangi bir çocuk da sorabilir. Ebe değiştikçe, soran çocuk da değişebilir. Soran çocuk da ebe gibi seçimle belirlenebilir.
 
BEN KİMİM
AÇIKLAMA
Çocuklar yarım halka biçiminde otururlar. Bir ebe seçerler. Ebenin gözleri kapatılır. Öğretmenin işaret ettiği bir çocuk kalkar, gelip ebeye sorar : "Ben kimim ?" der. Ebe, soran çocuğu, sesinden tanırsa, ebelikten kurtulur, soran çocuk ebe olur. Ebe bilemezse, ebeliği sürer. Başka çocuk sorar.
Kilitlenme
AÇIKLAMA
Oyunun oynanacağı bir alan ( ya çizilerek, yada çocuklara "şuradan dışarı çıkılmayacak" denilerek ) belirlenir. Çocuklar aralarından bir ebe seçerler. Ebe kovalar, çocuklar kaçışırlar. Ebe, yaklaştığı çocuğa eliyle dokunmaya çalışır. Her çocuk ebe yaklaştığı zaman yere çömelir, iki elini başının üzerine ( parmaklarını iç içe geçirerek ) kilitler ve ağzını sıkıca kapatır. Bu devinimleri, ebe kendisine dokunmadan yapabilen çocuk kurtulur, yapamayan çocuk yanar ve ebe olur. Oyun böylece sürer.
Bayrak Yarışı
 
Hacıyatmaz
AÇIKLAMA
Çocuklar üçer kişilik kümelere ayrılırlar. Her kümede iki çocuk yüz yüze ve karşılıklı durur; üçüncü çocuk ise bu iki çocuğun arasında ( iki arkadaşının birini sağına, ötekini soluna alacak şekilde, dimdik ve kaskatı )durur. Ortadaki çocuğa iki çocuktan biri, Hacıyatmaz'ı ötekine, öteki de birinci çocuğa doğru, omuzlarından iter. Yandaki çocuklar, Hacıyatmaz'ı düşürmemeye özen gösterirler. Oyunun yinelenmesinde, ortadaki çocuk yana geçer. Üç çocuk da Hacıyatmaz olduktan sonra oyun biter.
 
KİM GÜÇLÜ?
AÇIKLAMA
Alanın ortasına bir düz çizgi çizilir. Her çocuk bir eş seçer. Eşlerden biri çizginin bir yanında durur. Her çocuk sağ ayağını çizgiye koyar, iki çocuğun sağ ayaklarının burunları birbiriyle karşılıklı durmuş olur; sol ayaklar geride tutulur. Çocuklar, karşılıklı olarak el ele tutar, birbirlerini kendi taraflarına çekmeye çalışırlar. Çekilen, yani çizgiyi geçen çocuk, oyunu yitirmiş sayılır, oyun istenildiği kadar yinelenebilir.
Bu oyun, bir çizgi üzerinde çekişmeli yapıldığı gibi, çizgi olmaksızın, iki çocuğun bir eksen çevresinde dönerek çekişmesi biçiminde de yapılabilir.
 
ÇÜRÜK YUMURTA
AÇIKLAMA
Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Öteki çocuklar halka olup çömelirler, ellerini dizleri önünde kenetlerler. Oyun başlayınca ebe, halkanın ortasında dolaşır. " Bu yumurta sağlam mı ? Çürük mü ? "der ve bir arkadaşının başına, önden hafifçe iterek dokunur. Dokunulan çocuğun, düşmeden ve çömelik durumda dengede kalması gerekir. Dengesi bozulup geriye ( yada denge sağlayayım derken ileriye ) düşen yada kenetli elleri çözülen çocuk yanmış olur, oyun dışı kalır. Sona kalan bir kaç çocuk alkışlanır. İstenirse oyun yinelenir.
 
KÖPRÜ NÖBETÇİSİ
AÇIKLAMA
Oyun alanına bir dikdörtgen çizilir. Bu köprü olur. Çocuklar sayışarak dört tane nöbetçi seçerler. Nöbetçilerin her biri köprünün ( dikdörtgenin ) bir köşesinde durur. Görevleri, köprüden kimseyi geçirmemektir. Öteki çocuklar, köprünün (dikdörtgenin ) uzun kenarlarından birinin dışında dururlar. Yapacakları iş, karşıdan karşıya köprüyü enlemesine geçmektir. Geçmek için köprüye giren çocuğu nöbetçiler kovalar; ona elle dokunmaya çalışırlar. Dokunulan çocuk vurulmuş olur. Vurulan yanar ve o da ötekiler gibi nöbetçi olur. Oyun böylece sürer. Vurulmadan karşıya geçen çocuk oyunu kazanmış sayılır ve alkışlanır.
 
DUDAKTAN ANLAMA
AÇIKLAMA
Öğretmen, bilinmesi kolay olan sözcüklerden birini ( anne, baba, kardeş, arkadaş, adları gibi ) seçer, dudak hareketleriyle (hiç ses çıkarmadan) söyler. Çocuklar da, söylenen sözcüğün ne olduğunu öğretmenin dudak devinimlerinden bulmaya çalışırlar. Bilen çocuk öğretmen olur. Oyun böylece sürer.
 
AYNA
AÇIKLAMA
Bir çocuk "ayna" olur. Başka bir çocuk da karşısına geçer, ayna olan çocuğun yaptığı devinimleri öykünerek aynısını yapar. Güldürücü hareket çocukların daha çok hoşuna gider. Nasıl hareketler yapılacağı konusunda çocuk özgür bırakılmalıdır. İstenirse, bir çocuk ayna olduğunda, tüm çocuklar karşısına geçip onun devinimlerini öykünmeyle yaparlar.
 
KARTAL VE GÜVERCİNLER
AÇIKLAMA
Bir ebe seçilir, bu kartal olur. Öteki çocuklar iki kümeye ayrılırlar; bunlar da güvercin olur. Oyun alanına iki yuvarlak çizilir. Bunlar arasında 4-6 metre mesafe bulunur. Bu yuvarlaklar güvercin yuvası olur. İki küme güvercinden bir küme bir yuvada, öteki küme de öteki yuvada durur. Kartal ortada bekler.
     Oyun kartalın işaretiyle başlar. Güvercinler yuvadan yuvaya geçerek yer değiştirirler. ( bu geçiş, güvercin uçuşuna öykünülerek yapılır.) Güvercinler yer değiştirirlerken kartal da onları kapmaya çalışır. Kartalın elini dokunduğu çocuk kartala yakalanmış olur, oyundan çıkar. Oyun yeni bir ebe seçilerek yinelenir. Kartallardan hangisi daha çok güvercin yakalamışsa, o birinci olur; alkışlanır.
 
KISKANÇ TAVUKLAR
AÇIKLAMA
Oyuncular iki kümeye ayrılır, karşılıklı dururlar. Her küme 7-8 kişiyi geçmemelidir. Bunlar birbirinin belinden sıkıca kavrarlar. Kümelerin önünde bulunanlara "anaç tavuk", arkadakilere de "civcivler" denir. Oyunda amaç, önde bulunan anaç tavuklar, kümenin arkasında duran civcivlerini kaptırmayacak, fakat karşı kümenin arkasındaki civcivi yakalamaya çalışacaktır. Bu sırada bellerinden birbirini tutan çocuklar koparlarsa, o küme oyunu kaybetmiş sayılacaktır.
 
EŞİNİ BUL
AÇIKLAMA
Çocuklar, ikişer ikişer eşlendirilir. Herkes eşini tanıdıktan sonra, eşler bahçeye dağılırlar. Öğretmen ;
-      Ben işaret verdiğim zaman, kim eşini daha çabuk bulur ve karşıma sıra olursa, onlar oyunu kazanırlar, der.
Öğretmenin işaretiyle istenilen yerde sıralanan &cc
   
Ekim 2007'den bugüne kadar 698161 ziyaretçi (1552714 klik) burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=
Sitedeki projeleri alıp kullanmak, yayımlamak serbesttir.